AutoMax Group s.r.o.
Tel: +420 737 211 913


Mycí centrum Silkom Frýdlant aneb když voda opadla...

17.01.2020 12:01

Mycí centrum Silkom Frýdlant aneb když voda opadla...

Osmitisícový Frýdlant je posledním městem severně od Liberce před hranicí s Polskem. Protéká jím říčka Smědá, která zde při povodni v roce 2010 natropila značné škody. Všechno zlé však zároveň bývá pro něco dobré. Svým způsobem totiž tato kalamita přinesla Frýdlantu první mycí centrum.

Služba pro zákazníky pumpy

Josef Kukal je majitelem stavební firmy Silkom, která své aktivity vedle nákladní dopravy rozšířila také o provozování čerpací stanice. Tu první postavil majitel a jednatel v jedné osobě v areálu své firmy nad Frýdlantem blízko silničního tahu na česko-polský hraniční přechod Habartice. Někdy v roce 2008 pak začal uvažovat také o stavbě mycího centra, které by částečně bylo součástí nabídky služeb čerpací stanice. „Přemýšlel jsem o  tom dlouho, protože na sever od Liberce tu nikde v okolí žádná možnost mytí automobilů nebyla. Přece jenom je Frýdlant spádová oblast pro 25 tisíc obyvatel, takže by o zákazníky neměla být nouze,“ říká Josef Kukal. Nyní už jediný není, přesto by se mycí centrum mělo uživit. „Ale žádný velký výdělek neočekávám. Spíše to beru jako další službu pro zákazníky čerpací stanice,“ dodává.

Místo pro mycí centrum se však nakonec změnilo a může za to právě výše zmíněná povodeň v roce 2010. Tehdy voda z říčky Smědá zatopila velkou část centra města včetně bývalého areálu ČSAD. Když povodeň opadla, částečně zničený areál byl na prodej i s místní čerpací stanicí. Josef Kukal neváhal a pozemek koupil a  postupem času celý opravil. „Jenže pak trvalo ještě tři roky, než jsme na mycí centrum připravili stavební dokumentaci a nakonec jsme začali stavět, až když nám pomalu končilo stavební povolení,“ dodává.

Bylo samozřejmě třeba rovněž sehnat dodavatele technologií. Josef Kukal se nechal inspirovat mycím centrem firmy Davocar v Olbramovicích (Petrol magazín č. 4/2017), a protože na jeho výstavbě se nejen jako dodavatel technologií podílela i firma AutoMax, rozhodl se oslovit právě tuto společnost. V srpnu loňského roku se začalo stavět. Zrekonstruována byla přitom také čerpací stanice, takže nakonec zde vznikl úhledný areál, kde si motoristé mohou nejen natankovat, ale také umýt, navonět a vyluxovat automobil.

I pro vysoké dodávky

Kompaktní stavba skrývá jeden mycí portál a dva samoobslužné boxy. Uvnitř hlavního objektu najdete moderní mycí linku Fly od italské firmy Autoequip. Tu AutoMax nabízí v několika výškách. Pro své mycí centrum si Josej Kukal vybral nejvyšší variantu s průjezdní výškou 2,8 metru, takže umývat automobil zde mohou i majitelé a provozovatelé dodávek se zvýšenou střechou. Jednoportálová mycí linka je vybavena třemi kartáči a sušicím systémem. Pod standardním šedým nátěrem se skrývá odolná konstrukce ze žárově pozinkovaného plechu. O  dokonalé umytí automobilu se starají dva svislé pěnové kartáče s  motorizovaným pojezdem, které jsou elektronicky řízeny tak, aby optimálně zajistily kartáčování boků i  přední a  zadní části vozidla. Díky patentovanému naklápěcímu systému se dobře přizpůsobí i  nestandardním tvarům jakéhokoliv vozidla. Také vodorovný kartáč sleduje profil vozidla motorizovaným pohybem pomocí zabudovaného invertoru. Sekvenční LED osvětlení pak ukazuje pozici vozidla vůči mycímu portálu. Mycí portál má dva vodní okruhy, takže může využívat také recyklovanou vodu, chemii, ať již mluvíme o šamponu, nebo vosku, se dávkuje pomocí pneumatického čerpadla.

Mycí centrum Silkom Frýdlant

Optimální pozici vozidla vůči portálu zajišťují fotobuňky, v mycí lince je pak podlahové topení. Na ochranu proti zamrznutí v systému kontinuálně proudí voda, celý systém se pak vypíná při 3°C. „Do portálové myčky ještě plánujeme teplovzdušný agregát kvůli účinnějšímu vysušení povrchu automobilu, rozvody už máme připravené,“ říká Josef Kukal a  dodává, že když se myčka spouštěla, muselo se ještě vyřešit několik problémů. Vodu odebírají z řádu a podle rozboru měla být na mytí vhodná, přesto po závěrečném sušení zůstávaly na karoserii bílé fleky. „Nechal jsem proto udělat jako dodatečný program oplach demineralizovanou vodou i u portálové myčky,“ říká Josef Kukal. Za ten si však zákazník musí připlatit a k dispozici je pouze u  nejdražšího pátého programu Ultra (240 Kč), který navíc umyje bezkontaktně kola a  podvozek a  umožní nanesení nanovosku. Solidního výsledku však dosáhnete i u základního programu Economic (100 Kč), který poskytne vašemu automobilu chemické předmytí, vysokotlaké mytí boků a  kol, mytí kartáči se šamponem, sušicí vosk a sušení. Za 50 korun si i zde navíc můžete připlatit mytí podvozku.

Společná technologická místnost

Mycí centrum Silkom FrýdlantMycí portál sdílí technologickou místnost s  mycími boxy, kde zákazníci využívají demineralizovanou vodu při každém mytí. V obou boxech jsou k  dispozici pistole pro bezkontaktní mytí, v jednom je navíc ještě jedna pistole s kartáčem, který doplňuje standardní počet pěti programů na šest. Tlak proudu vody v pistoli lze díky invertorové technologii měnit až do 120 barů, a pokud má být mytí stoprocentně účinné, není dobré vypustit ani jeden program s výjimkou kartáče, který je zde kvůli konzervativním zákazníkům.

Začíná se samozřejmě předmytím, při kterém se bezpečně uvolní hmyz, zbaví povrch mastnot, ale přitom nehrozí sebemenší poleptání nebo narušení laku či chromovaných částí. Následuje šamponování s práškem pod vysokým tlakem, který navíc neutralizuje chemii po předmytí a připraví karoserii na nanesení vosku. Předtím je však třeba ji opláchnout čistou vodou. Vosk s  nanočásticemi dobře ulpívá na drobných nerovnostech karoserie a vytvoří film, který by měl ochránit lak před abrazivními prachovými částicemi. Mytí je dobré zakončit oplachem demineralizovanou vodou, která eliminuje vznik bílých fleků po uschnutí, které zvláště na tmavém laku nevypadají dobře.

Nabídku služeb mycího centra doplňuje vysavač, kompresor, černidlo na pneumatiky a  výdejní zařízení na antibakteriální vůni do interiéru. K  úplné spokojenosti tak může zákazníkům chybět snad jen pračka koberců. „Myslím ale, že ta tu není potřeba. Podle mě by ji místní stejně nevyužívali,“ vysvětluje Josef Kukal.

Nechybí ani ČOV

Jak už bylo řečeno, vodu odebírá mycí centrum z  řádu, zpět do kanalizace pak putuje až poté, co projde čističkou odpadních vod, kterou dodala česká firma Delta Technologies. Mycí centrum má otevřeno každý den od sedmi do deseti hodin, platí se žetony, nechybí ani měnička na bankovky a předplacený klíč. Pokud si jej pořídíte, máte automaticky desetiprocentní slevu. Josef Kukal chce v  budoucnu myčku využít jako benefit pro věrné zákazníky, kteří využívají firemní karty a  natankují minimálně 20 litrů paliva. I když většina zákazníků pochází z Frýdlantu a okolí, občas na čerpací stanici zavítají i Poláci, Němci nebo Ukrajinci, kteří sem dojíždějí za prací nebo jenom projíždějí. A někteří z nich využijí také služeb nového mycího centra. Pokud to tady ovšem neznáte, stěží pumpu i  myčku objevíte, neboť je schovaná ve dvoře a o její existenci informuje pouze cedule se šipkou těsně před vjezdem.

Mycí centrum Silkom Frýdlant

AUTOR: Jiří Kaloč FOTO: autor

Kontaktní formulář

Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Odesláním formuláře berete na vědomí podmínky zpracování osobních údajů.


Ceník

Ceník našich služeb.

Více ›

O značce Lavor

Lavor PRO

Více ›

O značce IPC

Více ›

Rychlý kontakt

Tel:+420 733 219 798             +420 737 211 913          (mycí boxy/mycí linky)


© 2020, AutoMax Group s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Výměna odkazů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑